Dev Site: In Progress

Houston we have a problem

Looks like your browser needs to be updated. Please update your browser to properly view our website.

Colette Cuijpers

Colette Cuijpers is werkzaam als universitair hoofddocent aan de Universiteit van Tilburg en als lector Recht en Digitale Technologie aan de Juridische Hogeschool Avans – Fontys. Zij is in 2000 gepromoveerd, waarbij haar promotieonderzoek zag op de mogelijkheid en wenselijkheid om de Europese Privacyrichtlijn te implementeren in het Nederlandse Burgerlijk Wetboek. Als onderzoeker heeft Colette een bijdrage geleverd aan vele nationale, Europese en internationale projecten en gepubliceerd over een variëteit aan onderwerpen binnen het domein van recht en technologie, met een focus op privacy en gegevensbescherming. Naast betrokken in onderzoek is Colette director of studies bij het Tilburg Institute for Law, Technology, and Society, waar zij onder andere verantwoordelijk is voor het internationale Master Programma Law & Technology.

Jan Schinkelshoek

Jan Schinkelshoek is partner bij het communicatiebureau Schinkelshoek & Verhoog, en heeft al meer dan 40 jaar ervaring in de communicatiesector. Jan is communicatieadviseur in zowel de private (bank) als publieke sector (ministerie). Van 2006 tot en met 2010 was Jan kamerlid voor het CDA. Jan is begonnen als journalist.

Maarten Rosenberg

Maarten Rosenberg is reeds geruime tijd werkzaam in de bancaire sector. Zijn loopbaan heeft zich ontwikkeld van trainee in de financiële markten divisie tot de bestuursfunctie van Chief Risk Officer. Zijn opleidingsachtergronden zijn rechten en economie alsmede diverse management programma’s. Maarten heeft een brede internationale ervaring en oriëntatie en ruime ervaring met wet- en regelgeving van toepassing op financiële instellingen. Naast zijn professionele- en gezinsleven is Maarten als bestuurder, toezichthouder en vrijwilliger in diverse capaciteiten, enthousiast over het kunnen leveren van een bijdrage aan de maatschappij.

Jim Stolze

Jim Stolze is oprichter van diverse bedrijven in de tech-sector. In 2009 werd hij door TED.com benoemd als ambassadeur voor Europa. Als auteur schreef Jim drie managementboeken waarvan het laatste (Algoritmisering, wen er maar aan!) langer dan een jaar in de Managementboek top 10 te vinden was. Als toezichthouder was Jim eerder verbonden aan het Nationaal Comité 4 en 5 mei en de Consumentenbond.

De TikTok-zaak

Stichting Take Back Your Privacy is met de steun van de Consumentenbond een rechtszaak tegen TikTok begonnen.

Over de TikTok-zaak